zweinstein
Administrator
Dołączył: 17 Mar 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pisarzowice
|
Wysłany: Pon 12:23, 17 Mar 2008 Temat postu: ZANIM ZACZNIESZ! |
|
|
Przede wszystkim chciałbym Państwa przywitać na nowo nazwanym forum absolwentów ZESPOŁU SZKÓŁ ROLNICZYCH W PRACZACH ODRZAŃSKICH
Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek problemy i pytania odnośnie rejestracji, logowania itp. będziecie Państwo mogli szukać odpowiedzi właśnie tutaj.
Spróbuje także wyjaśnić najlepiej jak potrafię sposób rejestracji i korzystania z forum tak aby nawet osoba która pierwszy raz znajduje się na forum nie miała większych problemów.
A więc zacznijmy od samej góry: zaraz pod napisem: absolwentów ZESPOŁU SZKÓŁ ROLNICZYCH W PRACZACH ODRZAŃSKICH
znajduje się 8 pojęć: FAQ, Szukaj, Uzytkownicy, Grupy, Rejestracja, Profil, Zaloguj się aby sprawdzić wiadomości i Zaloguj
A oto krótkie informacje do czego to służy:
FAQ-gdy klikniemy w ten link przejdziemy do strony, na której znajdują się odpowiedzi do najczęściej zadawanych pytań i problemów (jeśli macie Państwo jakiś problem polecam odwiedzić)
Szukaj-link ten służy do wyszukiwania informacji na tematy, które mogły być już poruszane na forum, przy ""młodym" forum zazwyczaj się tego nie używa gdyż nie posiada ono jeszcze tylu tematów, aby mieć problemy z jakimkolwiek odszukaniem, lecz przy dobrze prosperującym forum z duża ilością tematów, działów itd. opcja ta jest bardzo przydatna
Użytkownicy-wyświetla listę ZAREJESTROWANYCH użytkowników
Grupy- określa grupy ludzi istniejące na tym forum (w tym momencie nie ma żądnej grupy), wydaje mi się, że niepotrzebne jest także rozpisywanie się na ten temat bo jest mało istotne
Rejestracja-link służy do zarejestrowania się na forum. Rejestracja trwa dosłownie moment gdyż wystarczy wypełnić tylko 5 pól, a są to Użytkownik (można wpisać swoje imię ksywkę itp ważne jest jednak aby to zapamiętać!!), adres e-mail (jeśli ktoś nie posiada instrukcja do założenia będzie w dalszej części), Hasło, Powtórz hasło i kod potwierdzający, który trzeba przepisać w odpowiednie miejsce, reszta pól nie jest wymagana lecz można je także wypełnić, gdy uznamy że wypełniliśmy już wszytko co chcieliśmy, zjeżdżamy suwakiem na sam dół i klikamy przycisk "Wyślij"
TYLKO JEDEN UŻYTKOWNIK MOŻE BYĆ ZAREJESTROWANY NA JEDNYM ADRESIE E-MAIL, NIE JEST MOŻLIWE PODANIE TEGO SAMEGO ADRESU E-MAIL W KILKU REJESTRACJACH!!
Profil-Gdy już się zaresjstrowaliśmy na forum i zalogowaliśmy możemu przejrzeć nasz profil. W profilu jak państwo zobaczą jest możliwa zmiana inforamcji, którą podalismy podczas rejestracji (Uwaga! nie wolno zmieniać hasła ani Nazwy Użytkownika) po wprowadzeniu zmian wystarczy zjechać suwakiem na sam dół i klinkąć przycisk "Wyślij"
Zaloguj się aby sprawdzić wiadomości- jesli zalogujemy się na forum używając podanej przy rejestracji Nazwy Użytkowika i hasła możemy sprawdzić czy otrzymaliśmy wiadmości od któregoś z użytkowników forum. Dzięki tej opcji możemy także wysłać wiadmośc tylko do poszczególnego uzytkownika gdy np. nie chcemy aby wszyscy o tym wiedzieli wiadomości mogą wysłac zalogowani uzytkownicy, a wysyłac je można tylko do tych którzy się zarejstrowali!!
Zaloguj- opcja do Logowania się na forum jesli jestesmy zalogowani zmieni się ona na wyloguj jednak nie trzeba tego robić przy każdym opuszczeniu forum. W opcji Zaloguj mam także możliwośc zaznaczenia "Zapamiętaj" Dzieki zaznaczeniu tej opcji nie będziemy musili przy każdym odwiedzaniu forum znów sie logowac gdyż będzie to robione automatycznie, warunkiem jest tylko zę musimy na forum zaglądać z tego samego komputera w przeciwnym razie musimy znów się zalogowac poprzez podanie Nazwy użytkownika i hasła
ISTNIEJE MOZLIWOŚĆ PISANIA WIADOMOŚĆI Z "GOŚCIA" CZYLI NIE TRZEBA SIE REJESTROWAĆ, ALE JA ZACHĘCAM DO REJESTRACJI
Jeśli nie posiadasz adresu e-mail przeczytaj jak go załozyć jesli masz mozna ominąć ten temat
Zakładanie adresu e-mail jest sprawą dziecinie prostą i szybko spróbuje wytłumaczyć jak to zrobić
wchodzimy na stronę jakiegokolwiek portalu, klikamy w Zarejstruj (oczywiscie jest to darmowe) wypłeniamy pola po czym zakładamy konto, system zakładania e-maila jest bardzo do siebie zbliżony w tych dwóch serwisach. Gdy zakładamy e-mail musimy podac w pierwszej kolejności Nick (ksywka) jest to niezbędne i kazdy ma jedyny swój nick który nie moze się powtórzyć oczywiście gdy będą się Państwo rejestrować istnieje możliwość, że dany nick jest już zajety przez inną osobę, wtedy musimy podac jakiś inny.
A oto przykład zakładania e-maila
-otwieram strone portalu jakiegokolwiek
-klikam w link "Załóż konto e-mail gratis"
nastepnie wypełniam pola
-Login konta email (przykład jankowalski) i co jest wazne nie uzywamy tutaj duzych liter!!!
-hasło tutja to już kazdy sam sobie wymysli najlepiej żeby nie było za długie i łatwe do zapamiętania
-Pytanie pomocnicze
Pytanie pomocnicze przydaje się gdy pamietamy login, ale nie pamiętamy swojego hasła najlepiej napisac takie pytanie, na które nie będzie kilka mozliwości co do odpowiedzi (np. Moje drugie Imie?) itp
odpowiedz na pytanie- na przykład Karol
reszta pól nie wymaga instrukcji
NIE ZAPOMINAJMY O PRZEPISANIU KODU Z OBRAZKA, KTÓRY JEST WIDOCZNY NA SAMYM DOLE!!
Następnie klikamy "zakładam konto" jesli podany przez nas login nie bedzie zajety pokazę sie inforamcja o założeniu konta, jesli jednak jest zajęty musimy podac jakis inny lub skorzystac z przykładu który zaproponował nam serwis
Oczywiście możemy też skorzystać z adresu e-mail któregoś z domowników wazne tylko aby działał !
Teraz krótkie inforamcje na temat pisania na forum
Gdy wejdziemy w interesujący nas dział mozemy zakładac tematy dyskusji aby to zrobić klikamy w przycisk "Nowy temat" przy zakładaniu tematu mozliwe jest także dodanie sondy i odpowiedzi jesli ktos chce może jak najbardziej próbowac, do wiadomości mozna dodowac tzw. Emotikonki które znjadują sie po lewej stronie
Jesli zainteresowała Cię jakaś dyskusja w pewnym temacie mozesz oczywiście wziąśc w niej udział, korzystając przy tym z Szybkiej odpowiedzi lub z przycisku "Odpowiedz" gdy już to napiszemy możemy wysłać wiadomość po czym pojawi się inforamcja, ze wiadmośc została dodana, jeżeli chwilkę poczekamy w nic nie klikając będziemy mogli zoabczyć dodoany przez nas post
Jeśli zdarzy się sytuacja, że jednak cos chcemy zmienic w naszym poście (wiadomości) możemy skorzystac z opcji Zmień (prawy górny róg posta nie strony!!) po czym wnosimy poprawki lub dodajemy jakies dodotakowe informacje i znów klikamy "Wyślij" Mozna takze skasowac swoją wiadomość, lecz jest to możliwe tylko do 30 minut od czasu dodania czyli jesli wiadomość napisaliśmy o 13.30 to do 14 możemy go skasować. Możliwość kasowania lub edytowania postów ma także Administrator forum, lecz zdaża się to w szczególnych przypadkach (ubliżanie komuś itp.)
Mozemy także zauwazyc ze przy kazdym naszym poście są wyświetlane pewne inforamcje jesli wypełnilismy na przykła rubryke Skąd i wpisaliśmy pewną miejscowość bedzie to wyświetlane przy kazdej naszej wiadmości jednak jeżeli opuściliśmy te rubryki nie będzie tych informacji, jednak mozna zauwazyc, że przy każdej naszej wiadomości jest pewny napis "Ostrzeżenia" Ostrzezenia są nadawane przez administratora w przypadkach gdy ktos ubliża innym użytkonikom lub jego zachowanie nie jest takim jakie być powinno ilośc ostrzeżen wiąze się z chwilowym zawieszeniem konta, lecz administrator jesli uzna to za konieczne może konto usunać.
Starałem się wytłuamczyć Państwu działalność i sposób funkcjonowania jak najlepiej potrafiłem jesli jednak będą mieli Państwo jakiekolwiek problemy proszę pytać, a może w przyszłości będzie to pomocne dla nowych uzytkowników.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zweinstein dnia Pon 12:23, 17 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|